Fraktpolicy
Vi strävar efter att göra beställnings- och leveransprocessen så enkel som möjligt för våra kunder. Men om du har några frågor eller ytterligare problem, tveka inte att kontakta vår kundtjänst. Nedan förklarar vi hur din beställning behandlas och levereras.
Att beställa något
Beställningsprocessen hos byjade är mycket enkel. Först måste du gå till produktsidan och lägga den önskade produkten i din varukorg. För att göra detta klickar du på knappen "Lägg i varukorgen".
Här är det viktigt att du kontrollerar att du har valt rätt varianter. Om allt är i ordning klickar du på rutan "Fortsätt till kassan". På informationssidan måste du ange rätt adressuppgifter. Kontrollera att alla uppgifter är korrekta. När informationen är korrekt ifylld kan du klicka på knappen "Fortsätt med leverans".
På sidan "Dispatch" har du möjlighet att dubbelkontrollera de adressuppgifter som du har angett. Det påpekas också att varje sändning sker helt gratis. Som ett tecken på vår uppskattning av våra kunder täcker vi alltid frakt- och leveranskostnaderna. Du kan nu fortsätta genom att klicka på rutan "Fortsätt till betalning".
I betalningsalternativen kan du välja mellan olika betalningsmetoder. På byjade.co.uk är alla betalningsalternativ SSL-krypterade, vilket innebär att du alltid kan lita på en säker betalningsmiljö.
- iDEAL
- Klarna (fördröjd betalning)
- Kreditkort (AMEX, Mastercard, Maestro, Visa)
- Paypal-konto
- Bancontact
- Belfius
- KBC/CBC
- Kreditkort (AMEX, Mastercard, Maestro, Visa)
- Paypal-konto
När du har valt rätt betalningsmetod måste du klicka på rutan "Slutför beställning", varpå du kommer att omdirigeras till den valda betalningsmetoden. Följ instruktionerna på den aktuella sidan för att slutföra beställningen. Om du skulle få problem med din beställning kan du kontakta oss när som helst.
Försändelsekostnader
Vi täcker fraktkostnaderna för varje beställning. Alla våra produkter levereras till din dörr 100 % kostnadsfritt. Det finns inte heller något minsta antal beställningar.
Skicka din beställning
Hittade du den perfekta looken eller accessoaren på vår webbplats? Då vill du förstås njuta av den så snart som möjligt! Därför ser vi till att din beställning behandlas och skickas så snabbt som möjligt.
För att säkerställa att vi kan ta ut rimliga priser för våra produkter har vi beslutat att samla in paket i stora mängder och skicka dem alla på en gång när vi har nått vår minimikvantitet. Vi hoppas på din förståelse och din vilja att hjälpa oss att skapa en bättre och hälsosammare värld.
Observera: Liksom många andra nätbutiker är vi mycket upptagna och det kan förekomma förseningar på grund av Coronakrisen. Ta hänsyn till detta när du gör din beställning. Vi gör vårt bästa för att skicka din beställning så snabbt som möjligt.
Nedan hittar du de genomsnittliga leveranstiderna för alla våra paket:
- När du har lagt din beställning tar det 1-3 arbetsdagar att behandla den. Under veckan tar det en arbetsdag, men om du beställer på fredag kväll eller på helgen kan det ta lite längre tid.
- När din beställning har behandlats skickas den och det tar i genomsnitt 7-14 dagar innan den levereras.
När du har gjort en beställning hos oss kan du se när ditt paket kommer att anlända efter bara några dagar. Du får din personliga spårningskod via e-post, som du kan använda för att spåra din beställning via vår spårningspartner ParcelsApp. Du kan läsa mer om hur detta fungerar på vår sida om Track & Trace.
Om du vill försäkra dig om att din beställning skickas idag kan du alltid kontakta oss per telefon. Vårt serviceteam hjälper dig gärna att göra rätt val.
Leverans av din beställning
När din beställning har levererats kan du njuta av den! Naturligtvis kan något alltid gå fel. Vill du byta eller returnera den? Gå till den här sidan.
Defekt produkt?
Det är synd! Tyvärr kan det hända att din produkt skadas under transporten. I det här fallet levererar vi alltid ett nytt paket kostnadsfritt första gången och kan tyvärr inte ge en återbetalning. Går det fel andra gången? Då återbetalar vi hela köpeskillingen till dig.
Har du tappat bort ett paket?
Om ett paket går förlorat eller inte kan levereras av logistiska skäl skickar vi alltid ett nytt paket innan vi går vidare med återbetalningar och returer.
Importtullar
I vissa fall gör tullen en inspektion av paketet som levereras till dig. Tyvärr ändrades denna lagstiftning den 1 juli 2021 och vi har ingen kontroll över den. Det är möjligt att tullen i vissa fall tar ut en liten importtull. Men oroa dig inte! I 99 % av fallen är detta inte fallet. Eftersom tullarna är så små kan vi inte täcka dessa kostnader.
Leverans när du inte är hemma eller på postkontoret
Om ett paket levereras till din dörr eller lämnas på ett postkontor har byjade täckt kostnaden för att leverera paketet. Om paketet inte accepteras eller inte hämtas av postkontoret returneras det automatiskt till leverantören och vi har rätt att dra av 15 pund från det belopp du får tillbaka.
För alla andra frågor, vänligen kontakta oss.